R.Matelis: Artūro Račo paskatintas – apie Lietuvos “šviesulį” – T konservatorių S

Žinau, kad kažkas pamanys, kad esu mažaraštis žioplys, nes net partijos pavadinimo tikslaus nežinau, tačiau tokie žmonės labai apsiriks. Šios kadencijos seimo lyderę – TS-LKD vadinti Tėvynės sąjunga man ne tik neapsiverčia liežuvis, bet ir pirštai nepajėgia suspaudyti tokios kombinacijos. Manau, kad geriausia tiktų pavadinimas su daugtaškiu tarp žodžių, į kurių vietą Kiekvienas galėtų įsirašyti  tai, kas jam atrodytų tinkamiausia. O Krikščionys demokratai čia visai ne į temą, nes ši partija, mano įsitikinimu, niekada ir nieko krikščioniško nepademonstravo. Taigi, tiksliausias trumpinys, manau, būtų T…S, kur vieni gal rašytų Tėvynės skurdintojų sąjunga, kiti, gal Tėvynės mulkintojų sąjunga, treti … dar kitaip. Tiek to, nesistatau tikslo tapti pavadinimų kūrėjų, todėl apie tai tik tiek.

Retai kada imuosi laisvomis temomis rašyti iš pat ryto, tačiau šis kartas išimtinis. Įsijungęs kompiuterį visai atsitiktinai pataikiau į “15min” laikraštyje atsiradusį Artūro Račo straipsnį “Dūstu iš pavydo” ir prisimindamas savo naujai atsiradusį pomėgį “kalbėtis” mintimis, supratau, kad turiu įsiterpti. Nes, šiaip jau man visada mielas BNS direktorius, galimai varžomas įvairių etikos kodeksų, galimai negalėjo išsakyti daugiau nei tai padarė. Džiaugiuosi, kad esu nevaržomas žurnalistų kodeksų, todėl galiu kalbėti daugiau, iki tos ribos, kuri leidžiama bet kuriam, demokratiją deklaruojančios valstybės eiliniam piliečiui.

Dėl laiko stokos, šį kartą apsiribosiu tik Artūro RAČO bakstelėjimu pirštu į pirmą pasitaikiusią iliuziją „Užtikrintos geresnės sąlygos auginti vaikus“ ir ją pabandysiu papildyti savo mintimis ir įžvalgomis. Skubėdamas prisipažinti, kad esu toks pats “šiek tiek nenormalus“ ir nesidomiu ne tik politikų raugiamais agurkais ar sodinamais ridikėliais, bet manęs nedomina net ir politikų šypsenos ar naudojami kvepalai. O kai atmeti šiuos jų pliusus atsiranda platesnės galimybės matyti šių tautos atstovų mintis, tikslus ir siekius. Arba jų nebuvimą.

Šiandiena visuomenei, o reiškia – rinkėjams, vis labiau brukama mintis, kad kiekvienoje partijoje yra ir gerų, ir blogų žmonių, todėl negalima nusistatyti prieš kurią nors partiją, o reikia tiesiog stengtis pelenuose rasti aukso. Aukso, aišku nerasime, tačiau kurį laiką aš su šia nuomone sutikau. Dalinai sutinku ir dabar, tačiau kaskart į tai žiūriu ir vis labiau kritiškai. Nes imu suprasti, kad nežinau ką reikėtų laikyti geru žmogumi. Tuo labiau, kalbant apie politikus. Nors įvairios pasaulio ideologijos teoriškai gana skirtingai traktuoja asmenybės, o reiškia – lyderio rolę visuomenėje, ginčytis čia nėra dėl ko. Gyvenime, lyderiai neabejotinai įtakoja savo pavaldinių veiksmus, tad ar gali būti geras žmogus, kuris savo valia talkina blogam lyderiui?

Aš kažkada jau esu rašęs, kad konservatorių vadas dar iki rinkimų neslėpė daugelio, mano akimis žiūrint, savo nežmoniškų nuostatų visuomenės atžvilgiu. [Kiek tolėliau šiek tiek paanalizuosiu kai kurias jų.] Ir jei manau, kad visuomenė dalinai kalta, kad pritrūko kantrybės ar mentaliteto į tai pasigilinti, tai tos partijos nariams tokia kaltė krenta neabejotinai. Nežinau ką manyčiau apie konservatorius, jei jie būtų į pirmininkus išsirinkę I.Degutienę, tačiau, kaip ten bebūtų, faktas, kad vadovu liko A.Kubilius, aiškiai parodė, kad šioje partijoje gerų žmonių yra mažiau pusės. Nes sąžiningai ir patriotiškai mąstantis žmogus negalėjo balsuoti už dabartinį premjerą.

Galėčiau pabandyti vardinti daugelį Lietuvos skaudulių, kurie dar labiau ar visai naujai užgriuvo eilinį Lietuvos gyventoją valdant šiam ministrui pirmininkui, tačiau tai itin plati tema, todėl ją pasiliksiu ateičiai. Ir apsiribosiu pakartotina jo atsakymų anketoje „Mano balsas“ analize prieš ketverius metus. Tuo labiau, kad šio lyderio „amžius jau ne reprodukcinis”, o reiškia, nuostatos smarkiai pasikeisti ir negalėjo.

Seimo rinkimuose 2008, A.Kubilius, kaip ir visi kandidatai, atsakinėjo į visiems vienodus klausimus. Keletą jų pacituosiu…

Klausimas:  Ar pritariate tam, kad aukštasis mokslas didesnei daliai studijuojančių būtų mokamas?
Atsakymas:  “TAIP” Tad, gerbiamas Artūrai, ar galima dar tikėtis kitokio rezultato su ikimokyklinio amžiaus vaikais? Manau – ne. Šio atsakymo potekstėje slypi tvirta nuostata – gyventi pilnavertį gyvenimą verti tik tie, kas turi daug pinigų
Klausimas: Ar pritariate tam, kad Lietuvoje būtų įvestas progresinis gyventojų pajamų mokesčio tarifas?
Atsakymas: „NE“ Mano komentaras: Ir valdžios atstumtieji ir oligarchai turi solidariai [mėgstama valdančiųjų frazė] vienodą procentą. Ir tie, kuriems nebeliko maistui, ir tiems, kuriems radus 10 lt. neverta net lenktis jų pakelti
Klausimas: Ar pritariate tam, kad Lietuva įsileistų daugiau emigrantų iš Europos Sąjungai nepriklausančių šalių?
Atsakymas: „Tikriausiai TAIP“ Mano komentaras: Imigrantai iš ne ES šalių – akivaizdžiai pigesnė darbo jėga. Ją įsileidus, ne tik bus slopinamas tautinis identitetas, bet ir vietiniams gyventojams nekils darbo užmokestis. Didės bedarbystė. Ačiū ne ES sąjungos piliečiams už supratingumą, kad jie dar pas mus nesiveržia. Nors tas supratingumas, veikiausiai, kiek kitoks – jie supranta, kad Lietuva, kaip ir jų tėvynė, pagal pragyvenimo lygį tik trečiarūšė šalis.
Klausimas: Ar pritariate tam, kad merai būtų renkami tiesiogiai?
Atsakymas: „neturiu nuomonės“ Nežinau kaip kitiems, bet man keista, kaip žmogus, pretendavęs į premjerus, neturėjo nuomonės šiuo klausimu. Gal nenorėjo jos sakyti?

Tai šiam kartui tiek… Permečiau akimis ką parašiau ir supratau, kad ne taip jau daug pavyko susieti su Artūro išridentu klausimu apie „Užtikrintas geresnes sąlygas auginti vaikus“. Bet gal tame ir yra nepriklausomo rašeivos privalumas? O kita vertus, nėra visa tai jau taip ir nesusiję. Nes mūsų gyvenime, šiaip jau viskas yra viename mazge.

Advertisements

22 responses to this post.

  1. Posted by elona anta on 2012.08.31 at 15:33

    Tai ką daryti, kad gerų vadų� nėra. Vienas iš naujų vadinam� pažangių vadų� A.Akstinavič�ius neatsiuntė atsakymų į klausimus. O į� seimą� nori, vadu b�ti nori.

    Atsakyti

  2. Posted by Gileta on 2012.08.31 at 15:43

    Viskas teisingai, Romai. O Račas dabar rašo tik tokius straipsnius, už kuriuos jam gerai užmoka. Anksčiau jis buvo sąžiningas, o dabar jo visi samprotavimai ir straipsniai tiesiog yra užsakyti, parašyta “taip, kaip reikia”. Neturiu ką bepridėti.

    Atsakyti

  3. Posted by Algirdas on 2012.08.31 at 16:04

    net nežinau, kaip vertinti šitą straipsnį. Na taip, Kubilius nekoks, gal Degutienė būt geresne… na ir Račui bakstelta. Bet pavadinimas tarsi praneša, jog bus mintys apie partiją. Ar ne? Dabar gaunasi, kad partija lyg ir nieko, bet jau Kubilius.. Ojojoi.
    Be to autorius galėtų ir nesikuklinti, o pateikti ir bent vieną, jo nuomone, doro lyderio ar šiaip politiko pavardę. Jei Lietuvoj nėra, tai gal kur kitur paieškotų

    Atsakyti

    • Algirdai, ar jūsų supratimu mano prielaida “Tėvynės skurdintojų sąjunga” nusako, kad partija lyg ir nieko? O gal tokią išvadą padarėte iš pavadinime esančio žodžio ŠVIESULIAI kabutėse?

      Atsakyti

  4. Posted by janina on 2012.08.31 at 16:20

    o kuriems geriems ar blogiems priskirsite buvusius konservatorius kalvaiti ir berods okunevičių?

    Atsakyti

  5. Posted by Rimanta on 2012.08.31 at 16:56

    Labai gaila, bet man gaila laiko diskutuoti, kiek blogo pridare konservatoriai Lietuvai per 4 metus. “Jie nekalti – palikimas ir aplinka kalta”. Tik būdama ju vietoj tureciau mazumele kuklumo ir jei nera manyje vizijos, kaip valdyti šali, tai ir nelysciau i valdzia su krize galvoje, kuri persimete i visas sritis.

    Atsakyti

  6. Posted by kestas on 2012.08.31 at 17:53

    kaip nėra gerų vadų tvirtas drąsus ir išmintingas Algimantas Matulevičius

    Atsakyti

  7. Posted by Aronas on 2012.08.31 at 19:43

    Net sunku ka ir besakyti, kiek konservai atnešė žalos Lietuvai ir dar drysta sakyti, kad padarė viską dėl žmonių. Kubilius padarė, kad Lietuvoj jau beveik neliko jaunimo, dauguma užsieniuose ir nežinia ar kada gryš atgal, o visi rinkiminiai pažadai užmiršti, dabar prasideda nauji.

    Atsakyti

  8. Posted by romualdas on 2012.09.01 at 06:27

    Su Jusu mintimis sutinku pilnai, bet reikia atsakymo i kalausima – “KA DAROM?”

    Atsakyti

    • Kol esame tik privatūs asmenys, arba, kad ir priklausome kurioms nors visuomeninėms organizacijoms, bet jos yra nevieningos, sėkmingai skaldomis iš vidaus arba net įkurtos su intencija nuleisti garą, kol neatsiras tikri lyderiai, mes bent po vieną privalome kalbėtis su visais savo pažįstamais ir aiškinti jiems, kad balsuoti už konservatorius ar kitas sistemines partijas yra tik kenkimas sau. Ir, aišku, turime tai platinti internetu. Jei ne savo mintis, tai “skolintas”, bet turime tai daryti kasdien.

      Atsakyti

  9. Posted by Audronis on 2012.09.01 at 12:49

    Man kažkodėl vis lenda į galvą palyginimas su sovietmečio vėlyvojo brežnevizmo laikotarpiu. Situacija beveik 1:1. Šalis ritasi į bedugnę, o konservatoriams viskas gerai ir geriau ir būti negali. Sovietmečiu situacija pradėjo keistis tik Brežnevui mirus, mūsų atveju reikia dantis sukandus laukti naujų rinkimų. Tačiau ir po rinkimų visi žada tik kosmetinius, o ne valstybės kapitalinį remontą. Ir tokia situacija, kai partijoje yra gerų žmonių, tik neaišku ką jie ten veikia, būdinga ne vien konservatoriams, deja. Daugiausiai mane stulbina partinių lyderių įtikėjimas savo neklystamumu, nebaudžiamumu ir atsakomybės jausmo neturėjimu. Iš tikro, jei šalį valdo koks apsišaukėlis diktatorius, o jo valdymo metu šalis nuskurdinama, jį nuvertus galima pakarti ar sušaudyti, ar bent į kalėjimą uždaryti, o ką daryti su Lietuvą nuskurdinosios partijos lyderiu? Didžiausia bausmė – nebeišrinkimas, todėl, matyt ir galima parceliuoti Lietuvos turtą į kairę ir į dešinę, arba užsiimti Lietuvai nuostolingais, bet partijos rėmėjams naudingais, grandioziniais projektais.

    Atsakyti

    • Posted by Rimanta on 2012.09.01 at 13:14

      Nesuprantu tik vieno-kodel paliekant seima mokamos iseitines. Jie gi buvo isrinkti ketveriems metams,tad nuskambejus skambuciui, lyg ir turetu pasibaigti pinigu pervedimas i ju kisenes .Cia gi eiline terminuota darbo sutartis. Protingiausia butu, kad iseinant atsiskaitytu uz savo darbus.Tuomet paaisketu, kad daugelis per kadensija nepadare nieko naudingo, o iseinant jam dar primokama. O uz nuostolius is ju turetu buti pareikalauta atlyginimo.Tuomet gal maziau varnu ten lystu.Paskutiniu metu ryskeja tendensija-neturiu darbo, pats susikurt nieko nesugebu, tai lyg ir laikas lyst i seima.Patriotizmas tampa gedingu.Issigimsta viskas, kur bepazvelgsi.Tad ir belieka pritaikyti posaki,kad “zuvys genda nuo galvos”.

      Atsakyti

      • Rimanta, gal todėl runkeliams ir netenka įstatymų rengti? Ir viešąjį interesą jiems ginti, tikriausiai todėl draudžiama.

    • Audroni, kai sąžinė tapo praeities atgyvena, o įstatymai nenumato jokios asmeninės atsakomybės, iš kur gali būti atsakomybės jausmas pas “PAŽANGIUS” tautiečius?

      Atsakyti

      • Posted by Gražina on 2012.09.03 at 09:45

        Neverta kalbėti apie atsakomybę, kai daugelis neturi nė kruopelytės sąžinės… O ką daryti tiems, kurie neturi iš ko susimokėti už mokslą. Juk Lietuvoj yra tikrai labai gabaus jaunimo, kuriems užvertos mokslo įstaigų durys… Vis tikimės, kad po naujų rinkimų bus geriau, tačiau viskas būna kaip visada. O išrinktieji labiau rūpinasi artimųjų gerove, negu eilinių lietuvaičių….

      • Gražina, po kai kuriais mano rašinukais keletas kritikų vis mėgsta klausinėti: O kokią išeitį aš siūlau?” Paprastai nei neatsakinėju į tokias replikas, nes, būsiu atviras, vienareikšmio atsakymo nei nežinau. Tačiau tai nėra pagrindas tylėjimui. Kita vertus, aš vieną atsakymą žinau: mes turime dėti visas pastangas, kad į seimą pakliūtų kuo mažiau senųjų veikėjų. Nes jiems pakartotinas mandatas tėra paliudijimas, kad jų elgsena mums priimtina ir pradėtą anarchiją Lietuvoje galima tęsti. Be abejo, šiandieniniame seime turime ir gerų žmonių, bet jų tokia akivaizdi mažuma…

  10. Posted by Rimanta on 2012.09.03 at 10:17

    Pritariu pilnai nuomonei, kad i seima turi ateiti visi nauji. Ne tik kad ismoks viska , kai prades dirbti , bet ir ismoks dirbti be “senbuviu” kisimosi ir reguliavimo, ko mes visi ir tikimes is naujo seimo- naujos mastysenos.

    Atsakyti

  11. Posted by zita on 2012.09.25 at 11:15

    Tai labai gerai butu,kad seimas susikurtu is visiskai nauju nariu…Tai musu daugelio svajone,gal viltis… Bet netikiu,kad tie senieji musu vanagai taip lengvai pasiduos…Kaip jie isgyvens siame realiame musu kraste…O juk ir uz tas savo pilis reikes susimoketi, negaunant kas menesi tukstanciu uz kanceliarines prekes………..

    Atsakyti

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: